קידום אתרים אורגני בגוגל: המדריך המפורט והמלא ל SEO
SEO או קידום אתרים אורגני בגוגל זה הבסיס להצלחה ולחשיפה של כל דף, אתר או פרופיל באינטרנט. במדריך הבא תקבלו בסיס מפורט איך לעשות את זה נכון

אז איך בעצם עובד קידום אתרים אורגני בגוגל? ומי בכלל צריך להבין איך SEO עובד? עבור כל כותבי התוכן, מקדמי האתרים ובעצם כל מי שרוצה להתקדם במנועי החיפוש של גוגל בנינו מדריך מלא ומפורט המכיל את כל המידע שתצטרכו לדעת כדי לקדם את האתר\ דף\ מאמר שלכם בצורה הטובה ביותר בגוגל.
מה זה SEO?
SEO הוא תהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש האורגניים, מה שאומר שכל מי שמעוניין להגדיל את החשיפה והתנועה לאתר\ דף\ חנות או פרופיל אותו הוא מפרסם צריך להבין איך התהליך עובד ומה יש לעשות על מנת לעלות דירוג ולהגדיל חשיפה. המכשול המרכזי בפרסום בגוגל הוא שלאנשים יש נטייה לחשף ולראות רק את מה שמופיע בעמוד הראשון, אם אתה לא שם מבחינתם את לא קיים. לכן על מנת לדאוג שתישארו תמיד מובילים ותמיד בדף ראשון עליכם להיות מומחי SEO, להבין לעומק את הדרישות הקטנות ואת הדגשים וככה תוודאו שהקהל הלקוחות יגיע אליכם הרבה לפני שהם ידעו שהמתחרים שלכם בכלל קיימים.
דגשים לשיפור קידום אתרים אורגני בגוגל:
על מנת ליעל את ה SEO למקסימום הצלחה יש לשים לב למספר דגשים משמעותיים על מנת להגיע לתוצאה מקסימלית. לגוגל יש את הדרישות שלהם על מנת לוודא שהקהל יהנה מחווית המשתמש באתר ושהאתר יענה על הדרישות של הקהל אליוי הוא פונה. ריכזנו את הדרישות המרכזיות שעליכם לשים לב שאתם עונים עליהן:
מידע רלוונטי: ככל שהמידע והנושא שנפרסם יהיה יותר רלוונטי לאנשים ככה גוגל ידרגו אותנו גבוהה יותר. יש להבין את הקהל אליו אנו פונים ולהתאים את התוכן שלנו לדרישות ולציפיות שלהם. אחד התחומים שהכי קשה להישאר רלוונטי בהם הוא אתרים ויראליים, אתרי רכילות וחדשות שונים הדורשים עדכונים ומידע רציפים ותמידיים. למזלנו, עלה עכשיו תוסף חדש לוורדפס שיעשה לנו את החיים הרבה יותר קלים בכל הנושא של עמידה בקצב בתחום. התוסף משכתב אוטומטית מאמרים לפי מילות חיפוש מובילות מgoogle trends, כל מה שישאר לכם בעצם לעשות זה לעבור וללטש את המאמר בהתאם להעדפות האישיות שלכם ולסגנון של האתר.
Bounce Rate: מושג זה מתייחס לזמן אותו הגולשים מבלים באתר שלכם, ככל שלגולשים יהיה יותר מעניין ויותר גירויים ככה הם ישארו יותר זמן באתר שלכם וככה הדירוג שלכם יעלה משמעותית! גם אם תיכנס כמות גדולה של גולשים אבל כל אחד יכנס לכמה שניות ויצא הדירוג שלכם אולי יתחיל גבוהה אבל ירד מהר מאוד. כניסות זה לא כל העניין, משיכה, רלוונטיות ועניין זה סוד ההצלחה.
אמינות: על מנת לספק לגולשים מידע אמין ומסודר גוגל יצרה מערכת שבודקת ביסוס לקישור שותפים. מה שאומר שכל אתר שימליץ עלינו בקישור שותפים שלנו באתר שלו באתר הממליץ יבדק גם ובהתאם לאמינות ולסמכותיות שלו יקבע גם הדירוג שלנו תחשבו על זה כמשהו כמו- תגיד לי מי חברייך ואגיד לך מי אתה. לכן חשוב מאוד להקפיד אם אתם מעוניינים שקישורי שותפים או שיתופי פעולה שונים לבדוק טוב טוב מול מי אתם עובדים, שלא תגיעו למצב שמניסיון להגדיל חשיפה בסוף תפגעו לעצמם בדירוג וכך בעצם מניסיון להגדיל חשיפה אתם תצמצמו ותפגעו בה.
אופטימיזציה כללית: בעקבות העדפה של רוב האוכלוסייה לגלוש באינטרנט דרך המכשירים הסלולריים ולא דרך המחשב יש להתאים את כל מבנה האתרים והתוכנות כדי שיהיו נגישים לכל סוגי המכשירים (מחשבים ופלאפונים בכל סוגי הגדלים והמסכים). עד לפני כמה שנים היה צורך לדעת שפת קוד אך כיום ישנן תוכנות כמו וורדפס שעושות לנו חיים הרבה יותר קלים שמנגישות לכולם את התחום ככה שהעובדה שנשארה לנו היא הרבה יותר פשוטה. התוספים בוורדפס הם יסמנו לנו בדיוק מה עלינו לשנות או לשפר על מנת לעלות את הדירוג שלנו מנועי החיפוש של גוגל.
ביסוס SEO אופטימלי:
חיפוש מילות מפתח חזקות: על מנת להתאים את עצמכם לקהל עליכם לדעת מה אנשים מחפשים. כדי לבסס קידום אתרים אורגני בגוגל יוצרו לא מעט אתרים ותוכנות ברחבי הרשת שיעזרו לכם לחפש לפי תחום איזה מילים אנשים הכי מחפשים וכמה זה קשה לקדם את אותם מילות מפתח.
הכרות עם השוק והמתחרים: אחד הדברים הכי חשובים לאופטימיזציה של האתר זה הכרות ומחקר המתחרים שלנו בתחום. סביר להניח כי המתחרים בדיוק כמוכם חוקרים את הסביבה ומעתיקים אחד מהשני את מה שמניב הכי הרבה תוצאות אך עדיין חשוב לשמור על תוכן מקורי לגמרי. במידה וגוגל ישימו לב כי אחד האתרים העתיק חומרים הוא יורד אוטומטית במנועי החיפוש.
תוכן איכותי: הכי חשוב לשים לב בתוכן שיהיה רלוונטי ומקורי. כמו שצויין – תוכן מועתק יוריד בדירוג וזמן שהייה קצר באתר יוריד בדירוג, לכן חייב לדאוג כי התוכן שלנו מקורי עד כמה שאפשר, רלוונטי ללקוחות שלנו, מעניין וקולע.
לינקים: הטמעת קישורים ולינקים באתר שלנו ישפרו משמעותית את הדירוג שלנו בגוגל ויעזור לשיפור האופטימיזציה של האתר.
ישנם כמה סוגים של קישורים שכדאי להטמיע:
קישור חיצוני: הטמעות של הקישור לאתר שלנו מאתרים חיצוניים אחרים עם המלצות והכווונה. קישורים אלו נקראים Backlinks או Inbound Links.
קישור פנימי: הטמעות של קישורים לתכנים נוספים באתר שלנו שיוכלים להיות רלוונטיים לגולשים, קישורים אלו נקראים Internal Links.
קישור יוצא: בדיוק הצד השני של קישור חיצוני, קישור יוצא זה קישור בו אנו ממליצים לגולשים לבקר רוא למצוא מידע באתר אחר, קישורים אלו נקראים Outbound Links.
מהירות גלישה: בואו נודה באמת, אנחנו לא דור סבלני במיוחד וגוגל יודעים את זה, לכן ככל שהאתר שלנו יעבטוד מהר יותר ככה סביר יותר שאנשים יהנו מחווית הגלישה בו ויבלו אצלנו יותר זמן.
ישנם כמה דרכים לשפר את מהירות האתר שלנו:
- מחיקת עמודים לא רלוונטים, שלא נמצאים בשימוש וסתם תופסים מקום.
- הקפדה על תמונות בגודל המתאים על מנת לא להכביד על גודל הדף.
- הקפדה שאין פלאגינים ומחיקת תוספים לא רלווטנים.
- העמסת מודעות יכולה גם כן להשפיע על מהירות האתר שלנו ועל איכות הגלישה.
תיאור בתוך התמונות: מומלץ בחום לקשר את התמונות מהאתר לתוכן הרלוונטי בו הן מופיעיות, ככה תוכלו להיות רלוונטיים לא רק בחיפוש תוצאות אלא גם בחיפושי תמונות של גוגל. כל אדם שילחץ על התמונה הרלוונטית יקבל קישור ישיר לאתר.
אם תקפידו על כל מה שצויין ותדאגו שהאתר שלכם יהיה מקודם בצורה הטובה, הנכונה והאיכותית ביותר אין שום סיבה שלא תהנו מתנועה אורגנית רציפה של קהל גולשים ולקוחות לאתר שלכם.